Boktips

Familjen Considines Förbannelse ★★★★☆
Boken handlar om en tjej som vuxit upp i Australien med sin mamma. När hennes mormor dör visar det sig att det inte alls är bara hon och mamma - det är fem morbröder, deras fruar och sju kusiner också. De är skrämande och beter sig skumt. Snart blir hon indragen i något stort som hon inte hade räknat med! Denna bok höll inte riktigt mina förväntningar, men efter alla blodiga och fruktansvärda böcker jag tryckt i mig hade jag förstås lite problem med allt det lättsinninga - och de alldeles för ospännande mysterierna, som jag räknat ut långt före huvudpersonen. Rekomenderas för de lättskrämda, upp till 12 år.
 
De rätta ★★★★☆
Tally's äventyr från de tidare böckerna Ful och Snygg eller ful? fortsätter. Läs de första böckerna innan du ger dig in i denna! Skrämmande framtid. Allt började med ett litet brått för kärleken och slutar med krig. Slutet på denna serie gjorde mig verkligen besviken! Men det var extremt oförutsägbart, vilket ger många extrapoäng. Rekomenderas för alla som läst de två tidigare böckerna!
 
Cirkeln ★★★★☆
Det handlar om sex gymasietjejer, som inte har något gemensamt. Bara att de är Utvalda allihopa. Snipp snapp snut, så var sagan slut. Säg en bokälskare som inte redan slukat cirkeln. Just det, det finns inga! Jag är långt ifrån ensam om att läsa denna bok. och jag kände till slutet långt innan jag börjat läsa, vilket fördärvade hela läsningen för mig. Men boken var välskriven och bra ändå, och ingen hade avslöjat hemligheterna bakom varje ord som jag läste. Boken rekomenderas för de som gillar "vardagsfantasy", ysterier som ligger väääldigt nära och långt ifrån verkligheten och skolan (inte min favorit direkt). Alla åldrar!
 
Min systers dotter har många pappor ★★★★★
Underbar fortsättning på I gryningen tror jag att mamma ska väcka mig. I denna bok har Ombeni's syster kommit till sverige med sitt nyfödda barn. Hon är trött, arg, bråkig och orkar inte ta hand om barnet. Sakta kommer den hemska sanningen om vad som hände efter Ombenis flykt fram... den är svår att lirka ur Maua, hon vill inte minnas eller tänka på allt det där. Men aldrig kommer hon kunna glömma - såren rebellerna lämnat efter sig kommer inte att läka. Den enda svagheten i denna bok är att den hade kunnat vara 70 000 sidor längre. Jag vill se mer av fantastiska Christina Waldén! Eftersom att denna bok är så hemsk så rekomenderar jag den till den något äldre. Boken är fristående men jag tipsar om att läsa den tidigare boken först.
 
Fallen ängel ★★★★★
Förtrollande förbjuden kärlek som är både förhäxad och förhäxande. Varför börjar inte en snygging från biologin stalka mig? Patch dyker upp överallt i Noras liv. Han är retsam och irriterande, men Nora känner en motvillig attraktion till honom. Hans svarta ögon genomskådar henne, och hon kan känna det. Men det ska inte vara så, för Patch skrämmer henne också. Sen är det det här med Elliot... JAG. HAR. EN. CRUSH. PÅ. PATCH. Eller, snarare sinnesbilden av honom har fastnat i mitt huvud. Jag är wierd. I alla fall är denna bok för vem som helst - över 12. Den är sk. Snuskig, om man säger så...
 
Ögat över månskäran ★★★★★
Gemma bodde i Indien med mor och far, men längtade till England, och sällskapslivet i London. När hon fyllt 16 hamnade hon i ett gräl med sin mor, som ledde förödande konsekvenser. De förödande kosekvenserna är en flickskola där och hennes vänner... upptäcker något, om man säger så. Gemma upptäcker att hennes krafter är större än hon trott. Och vem, vem, vem är Mary Dwoyd? Läs denna bok, den kommer att skrämma dig och du kommer att älska den. Garanterat. Så välskriven!! LÖW TO LIBBA. Rekomenderar denna bok till de som aldrig brukar hesökas av skuggor efter läsning (alltså borde jag själv inte ha läst den).

Kommentarer
Postat av: Didar

OMG!!!!!
Förlorad ängel är hur braaaa som helst. <33333
Det finns en del 2, fallen ängel som är också skit bra faktiskt lte mer spänning sexighet :D <333

Svar: JAG VEEET <33 Trean har oxå kommit, Noras val. Ska läsa den snart!!
Malla

2012-07-22 @ 16:10:10
URL: http://didaar.blogg.se
Postat av: Daddi

Ögat över månskäran owo har du läst den C: . ehum den är bra läste den i 5 tror jag . när vi skulle lååna böcker så sa jag menmen det är en bok jag kom inte på namnet med det var den jag menade c: ahaha

Svar: ah, det va du som tipsade! TACH FÖR DEN VA BÄST C:
Malla

2012-07-24 @ 12:10:14
URL: http://engeishasmemoarer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0